من مستر(ميسترس)/اسليو/ ساب (دوميننت) هستم يا فتيشيست؟

من مستر(ميسترس)/اسليو/ ساب (دوميننت) هستم يا فتيشيست؟
اين سوال خيلي از ما است و اميدواريم با ذكر اين توضيحات بتوانيم پاسخ مناسبي به سوالات ذهن شما داده باشيم. اگر نقصي داشت خوشحال مي شويم با نظرات خود ما را در اصلاح آن راهنمايي بفرماييد و هر سوالي هم در ذهنتان بود با كمال ميل و در حد توانمان سعي خواهيم كرد پاسخگو باشيم.

فتيش به معناي علاقه،‌ كشش و تمايل شديد به يك شيء ، عضوي از بدن و يا حالت، شرايط و رفتار خاص است.
فتيش به اشياء: فرد فتيشيست با لمس، بوسيدن، ليسيدن و حتي تماشا و تصور جسمي كه به آن فتيش دارد تحريك مي شود. اين شيء هر جسمي مي تواند باشد (كفش، جوراب، لباس زير، دستكش، چكمه، برس و هر جسم ديگري كه حتي تصور آن محال به نظر برسد). مي تواند متعلق به جنس موافق يا مخالف و يا هر دو باشد. مي تواند نو، مستعمل و يا استفاده شده باشد ( فتيش به جوراب يا كفش نو، كهنه و يا پوشيده شده). فتيش مي تواند به يك جنس خاص باشد مثلا لباسها و كفشهاي چرمي يا از جنس لاتكس. در همه اين موارد گفته مي شود كه فرد به اين شيء فتيش دارد.


فتيش به اعضاء‌ بدن: در اين حالت فرد فتيشيست به يك عضو از بدن ( پا، دست، ناخن، مو، سينه، شكم، باسن، ران، اندامهاي تناسلي، زير بغل و …..) فتيش دارد و با لمس، بوسيدن، ليسيدن، نوازش و حتي تماشا و تصور آن عضو(هر عضوي مي تواند باشد) تحريك مي شود.
فتيش به مواد خروجي از بدن: بعضي افراد نيز تمايل به خوردن يا ليسيدن مواد خروجي از بدن از قبيل آب دهان، عرق و … دارند و با اين كار تحريك شده و لذت مي برند.
فتيش به حالت، شرايط و رفتار خاص: بعضي افراد به موقعيت‌ها و شرايط خاص فتيش دارند. مثلا در هنگام س ك س دوست دارد در شرايط خاصي باشند (علاقه به يك پوزيشن خاص) يا فيلم س ك س ي تماشا كنند، يا مثلا با ديدن خانم باردار تحريك مي شود، خانمهاي با سينه درشت يا مردهاي با آلت درشت را دوست دارد، بوي تند عرق بدن مرد يا زن برايش لذت بخش است و خيلي موارد ديگر كه به نظر افراد عادي شايد عجيب باشد.
نمونه بارز فتيش كه تقريبا براي همه شناخته شده است فوت فتيش يا پا پرستي است كه بصورت علاقه شديد به ليسيدن، بوسيدن، بوييدن، نوازش و يا پرستش پا، جوراب و كفش است.
اما آنچه در حالت طبيعي اتفاق مي افتد تركيبي از اين موارد است. بعنوان نمونه يك فرد فوت فتيش (پا پرست) معمولا علاوه بر اينكه علاقه به ليسيدن و بوسيدن پا دارد، از بوييدن جوراب لذت مي برد، از تماشاي كفش‌هاي زيبا تحريك مي شود و به موقعيت‌ها و شرايط خاصي نيز علاقه دارد. اين فرد ممكن است به عضو ديگري از بدن و يا جسم ديگري هم فتيش داشته باشد. بنابراين خيلي نمي توان در اين موارد تفكيك قائل شد.
اين حد از فتيش بسيار نرمال و رايج بوده و مي توان گفت كه اكثريت و شايد تمام افراد به نوعي فتيش دارند كه بعضا از آن به فانتزيهاي س ك س نيز نام برده مي شود. اين موارد اكثرا حين س ك س اتفاق مي افتد و كمك مي كند تا فرد از رابطه اش لذت بيشتري ببرد. اما هستند افرادي كه شدت فتيش آنها بسيار بالا بوده و بدون حضور عاملي كه به آن فتيش دارند ارضا نمي شوند يعني لازمه لذت جنسي براي آنها منحصرا عاملي است كه به آن فتيش دارند. اين دسته از تعداد كمتري برخوردارند.
تقريبا مي توان گفت افراد در حين خود ارضايي از عامل فتيش خود استفاده مي كنند. مثلا با بوييدن، بوسيدن و ليسيدن جوراب، كفش، لباس و…. متعلق به پارتنر خود و يا هر فرد ديگر، تمركز روي عامل فتيش، تماشاي عكسهاي مربوط به آن (مثلا عكس پاها يا سينه هاي زيبا) و … اقدام به اين كار مي كنند.
لازم به ياد آوري است كه متقابلا فردي نيز كه تمايل دارد پارتنرش اين كارها را با وي انجام دهد و مثلا پاهايش را ببوسد و بليسد و در كل در نقطه مقابل يا مفعول فتيشيست قرار بگيرد نيز فتيشيست خوانده مي شود.

افراد ساديست و مازوخيست را هم بعضا در دسته فتيشيست‌ها قرار مي دهند. يعني اينطور تعبير مي كنند كه شخص مازوخيست به آزار ديدن، درد كشيدن، تحقير شدن و زير دست بودن فتيش دارد و شخص ساديست به آزار دادن، شكنجه كردن، تحقير كردن و دستور دادن. اين آزار دادن يا آزار ديدن الزاما خيلي خشن هم نيست و حتي كسي كه دوست دارد هنگام رابطه پارتنرش به وي فشار بياورد، ضربات آرام به باسنش بزند يا به آرامي سينه هايش را گاز بگيرد يا عكس اين موارد هم جزء اين دسته محسوب مي شود. اما در موادي هم ممكن است شدت خشونت در اين رابطه بسيار بيشتر باشد. شخص ساديست و مازوخيست دقيقا در نقطه مقابل هم قرار دارند. درصد بالاي اين افراد فقط از اين امر جهت ارضاي ميل جنسي خود استفاده ميكنند (فقط در زمان س ك س تمايل به آزار ديدن يا رساندن دارند). افرادي هم كه تمايل دارند فاعل يا مفعول يك رابطه خشن و دردناك باشند و به اصطلاح عامه س ك س اربابي داشته باشند جزء اين دسته محسوب مي شوند. چنين رابطه اي كاملا پذيرفته شده است و ميتوان گفت حد متعادل آن در درصد بالايي از افراد ديده مي شود. معمولا بيش از آنكه افراد تمايل به يك رابطه برابر داشته باشند تمايل دارند كه كنترل رابطه دست يكي از طرفين باشد و اين از همان حس ساديستي و مازوخيستي افراد ناشي مي شود (يعني شما شريك جنسي خود را مجبور به انجام كاري كنيد تا لذت بيشتري ببريد و يا دوست داشته باشيد طرف مقابل شما را مجبور به انجام كارهايي كند كه دوست دارد و شما متقابلا از اين كار لذت مي بريد). لازم به ذكر است كه حضور چنين حسي حين برقراري رابطه جنسي كاملا نرمال و طبيعي بوده و اين افراد را نمي توان مستر و اسليو محسوب نمود.

حالت بعدي وقتي است كه فرد تمايل دارد اختيار شخصي را بطور كامل به دست بگيريد و او را تصاحب كند و يا اختيارش را بطور كامل به طرف مقابل بسپارد. در اين حالت يك نفر فقط دستور مي دهد و ديگري فقط اطاعت مي كند (هر دستوري كه باشد). به طرفين اين رابطه مستر(ميسترس) و اسليو گفته مي شود. طبيعتا مستر ساديست و اسليو مازوخيست است. اختيار اين رابطه كاملا در دست مستر بوده و اسليو هيچ گونه اختياري نسبت به رابطه و خودش ندارد و بايد به هر خواسته مستر يا ميسترس خودش تن بدهد. اسليو از اطاعت اوامر سرور و صاحبش لذت مي برد و رضايتمند است و مستر هم از دستور دادن و اطاعت بي چون و چراي اوامرش لذت مي برد. علايق اسليو در اين رابطه اصلا مهم نيست چون لذت طرفين تنها بر پايه اطاعت مطلق اسليو و سلطه و اختيار كامل مستر مي باشد. تسلط مستر بر اسليو فقط منحصر به س ك س نيست، بلكه مستر كاملا بر تمام اركان زندگي برده اش مسلط است و برده حق ندارد بدون اجازه صاحبش آب بخورد. در اكثر موارد مستر هيچ رابطه جنسي با برده خود نداشته و اختيار اين امر و كيفيت آن به خواست مستر بر مي گردد. مستر برده را به خواست خودش تربيت (Train) ميكند، به اين معني كه اموري را به وي آموزش مي دهد كه اسليو به وظايف خودش واقف باشد و خواسته مسترش را بطور كامل برآورده نمايد. مي توان گفت كه مسترها و اسليوها فتيشيست هستند اما بر عكس آن صدق نمي كند يعني نه تنها هر فتيشيستي مستر يا اسليو نيست بلكه اكثريت آنها فقط فتيشيست هستند. درصد بسيار ناچيزي از افراد تمايل به چنين ارتباطي دارند.

اگر طرفين در رابطه فوق محدوديتها و شرايطي لحاظ كنند آن وقت به آنها ساب (سلطه جو) و دوميننت (سلطه گر) گفته ميشود و بعد از فتيشيستها، اين دسته اكثريت را تشكيل مي دهند. در اين افراد تمايل زيادي به رابطه اربابي و بردگي وجود دارد و اغلب آنها فتيشيست هم هستند. كنترل رابطه در اينجا نيز دست شخص دوميننت است كه به اينها نيز اكثرا لقب مستر و ميسترس داده مي شود. اما حد و حدود آن از قبل توسط طرفين تعريف شده و هيچكدام حق تخطي از آن را ندارند. در بسياري از كشورها قراردادهايي وجود دارد كه قبل از برقراري رابطه طرفين شرايط و محدوديتها و كليه حد و حدود خود را در آن تعريف نموده و امضا مي نمايند تا در صورت تخطي يكي از طرفين (غالبا دوميننت) طرف مقابل (غالبا ساب) بتواند درخواست غرامت نمايد و به عبارت ديگر مي توان گفت اين قرارداد رضايت نامه اي است كه ساب به دوميننت ميدهد و طي آن به طرف مقابل اجازه مي دهد كه تا چه حدي از او استفاده كند و چگونه و تا چه حد او را شكنجه كند. اين رابطه را يك رابطه مستر و اسليوي محدود نيز مي توان ناميد چرا كه يك رابطه محدود و تعريف شده است و شخص تمايلي به بردگي كامل و به اصطلاح عامه فول اسليو (برده كامل) بودن ندارد. مبناي لذت مواردي است كه طرفين بر آنها اتفاق نظر دارند. علايق و محدوديتهاي طرفين در اين رابطه بسيار مهم بوده و عدم توجه به آن سبب مي شود كه يكي از طرفين كه معمولا ساب خواهد بود از رابطه لذت نبرد. بعنوان مثال ساب عاشق ليسيدن پاهاي پارتنر خود و به اصطلاح فوت فتيش مي باشد و تمايل دارد اين امر با سلطه و اختيار پارتنرش انجام شود(اما فقط همين امر). يا شخص ديگري از تحقير شدن توسط پارتنرش به هر طريق لذت مي برد اما آستانه تحمل محدودي دارد پس پارتنر اين فرد بايد توجه لازم را به اين محدوديتها داشته باشد. عامل لذت طرفين در اين رابطه فتيش و سلطه پذيري و سلطه جويي است و الزامي براي وجود س ك س نيست. فراموش نشود كه فرق ساب و اسليو در شدت رابطه نيست و فقط به محدوديتهايي است كه در نظر گرفته ميشود و بعنوان مثال كسي كه از شكنجه شدن در حد بسيار شديد لذت ميبرد تا وقتي كه تمايلي به تن دادن به كليه خواسته هاي پارتنرش را ندارد ساب محسوب مي شود.

در حالت كلي تفكيك موارد فوق از يكديگر ممكن نبوده و بايد گفت كه يك فتيشيست مي تواند، ساديست/ مازوخيست باشد و يا ساب/ دوميننت باشد و برعكس. كسي كه تمايل به ليسيدن و بوسيدن اندام تحتاني و پاهاي پارتنر خود دارد به نوعي از حس تحقير شدن كه همان مازوخيست است لذت مي برد و در نقطه مقابل پارتنرش را مي توان ساديست ناميد. درصد بالايي از افراد فوت فتيش تمايل به زير دست بودن هم دارند و از اينكه در حالت تحقير آميزي از طرف پارتنر خود مجبور شوند كه پاهاي وي را بليسند، ببوسند و يا نوازش كنند بيشتر لذت مي برند و حتي از تنبيه شدن در حد نرمال مثلا اينكه پارتنرش با پاهايش به آرامي به صورتش سيلي بزند و تنبيهش كند لذت مي برد و خيلي موارد ديگر. در حالت كلي تر ميتوان گفت هر فتيشيستي ساديست است يا مازوخيست و به دنبال آن ساب است و يا دوميننت. اما براي اينكه شخص مستر يا اسليو باشد الزاما بايد شرايطي كه ذكر شد برقرار باشد. با كمي اغماض مي توان نتيجه گرفت كه درصد كمي از فتيشيستها ساديست/ مازوخيست هستند و درصد كمي از اين دسته تمايل به ساب و دوميننت بودن دارند و تعداد ناچيزي از ساب و دوميننتها مستر و اسليو هستند.

لازم به ذكر است كه اكثر افراد به دليل عدم شناخت كافي از خود مرتكب اشتباه مي شوند و خود را اسليو يا مستر مي دانند اما از برقراري ارتباط اين چنيني ارضا نمي شوند چرا كه فقط فتيشيست هستند و يا ساب، و ارضاي آنها با رابطه توام با س ك س ممكن است و يا يك رابطه محدود را مي پسندد نه يك رابطه مستر/اسليوي كامل. تنها يك اسليو ميتواند از انجام تمام اوامر مسترش ارضا شود حتي اگر اين خواسته فقط و فقط تنبيه و شكنجه جسماني و يا حتي انجام كارهاي روزمره سرورش باشد. فراموش نشود كه اسليو هيچ خواسته اي از مسترش ندارد و تنها عامل لذتش اطاعت محض است و بس و اين افراد بسيار نادرند. با شناخت صحيح از خود و خواسته هاي خود مي توانيم پارتنري را انتخاب كنيم كه رابطه اي توام با لذت داشته باشيم. اما فراموش نشود كه قبل از برقراري رابطه اين فرصت را به هم بدهيم كه اين شناخت ايجاد شود.

آپدیت ۲۰۲۰: سال ۲۰۱۰ که این مطلب رو نوشته شد تفاوت ساب و اسلیو تو اکثر مراجع معتبر چیزی بود که بالاتر بیان کردیم، اما امروزه این معنی به خاطر تضادهایی که به مرور با تعریف بی دی اس ام پیدا کرد، کنار گذاشته شد.
امروز تو اکثر مراجع معتبر ساب و اسلیو تفاوتی ندارند، اسلیو زمانی معنی پیدا میکنه که میسترس یا مستری حضور داشته باشه. به بیان واضح‌تر اگه شما تو آمریکا بگین من اسلیو هستم چیزی که برداشت میشه این هست که شما یک ساب هستین که مالک دارین.
البته تو کشورهای اروپایی، به خصوص اروپای شرقی هنوز تعریفی که اول بیان کردیم مورد باور عموم هست ولی این تعریف روز به روز داره کمرنگ‌تر میشه به خصوص در جوامعی که بی دی اس ام پذیرفته شده.

شاد و سرافراز باشيد

18 دیدگاه در “من مستر(ميسترس)/اسليو/ ساب (دوميننت) هستم يا فتيشيست؟

  1. خوب بود! به قول خودت ساده و روشن… در مجموع لذت بردم…
    اما اگه باز جبهه نمی گیری، یه جاهاییش اصلاح می خواد. مثلاً و مهمترینش: فقط ساب/دوم ها نیستند که قرارداد دارند. هرگونه رابطه که خشونتی توش باشه، حتماً باید قرارداد داشته باشه!!! این یعنی رابطه سادومازوخیستی ختماً باید قرارداد داشته باشه… حتی گاهی فتیشیست ها هم قرارداد می بندن. دلیلش امنیته! اینکه فردا کسی به بهانه ساب بودن، کلاه برداری نکنه و توی جامعه ای که اگه ثابت کنی طرف بهت گفته بالای چشمت، ابروئه، کلی جریمه می شی، سو نشی… نه فقط توسط طرف مقابل رابطه. بلکه تو خیابون هم یکی حس کنه داری به یکی دیگه بی احترامی می کنی، درجا سو می کنندت (و باورکن اینجا می میرن تا سوژه دستشون بیفته). به قول خودمون، دادستان عمومی سر و کله اش پیدا می شه و اگه قرارداد نداشته باشی، خر بیار باقالی بار کن…
    با یک سری جزئیات دیگه هم مشکل دارم: کی گفته تو رابطه مستر/میسترس-اسلیو علاقه برده مهم نیست؟ هست… فقط نوع مهم بودنش فرق داره…

  2. در ضمن فکر کنم بیایم یک فکری یه حال فارسی سازی این کلمه ها بکنیم!!! دوم/تاپ/ساب/…. هروقت می خوام فارسی بنویسم، می ره رو اعصابم که بنویسم «دوم» یا «دام»… هر دوتاش داغونه…

  3. من یه نظر کلی در مورد این سایت و کلا درمورد این چیزامی دم. اونم اینه که یک مرد از اقتدار باایی برخوردار هست وهیچ وقت نباید توسط یک زن تحقیر بشه این عکس ها به من یه حالت سکسی میده ولی بد از ارضا شدنم نمیتونم این کارم رو توجیح کنم و رنج می بینم تمام این زنان که این کارارو می کنن خیلی عقده ای هستند و وقتی می بینند مردا ها ازخودشون بالا تر هستند رنج میبینند و می خواهند با این کارها اصبانیت خودشون خالی کنن و چیزی جز کوچک کردن مرد ها خوشحاشون نمی کنه

  4. واقعا از همه زحماتی که برای جمع آوری مطالب فوق کشیدید ممنونم. در عین سادگی بسیار جامع و کامل بود. کاشک میشد در این مملکت هم به سادگی میسترس ‌داشت و افرادی مثل من هم در زیر سایه سرور خود زندکی میکردن ولی افسوس که چنین نیست. البته به امید اوون روز لحظه شماریم میکنیم. من فول اسلیو هستم و از هیچ کاری برای جلب رضایت میسترس خودم کوتاهی نمیکنم حتی اگر کثیفارین کارها باشه. که بیانش در اینجا خودداری میکنم شاید افرادی باشند که از شنیدن این مساپل لذت نبرند و حالشون بد بشه . به هر حال بیان این مطلب به این معنا بود که هرچند ناچیز تشکری کرده باشم از دوست عزیزی که این مطالب را جمع آوری کردن. با سپاس فراون.

  5. من همه اینا رو دوست دارم غیر از چند تا کار مثلا» شکنجه در حد خیلی خیلی افراطی . که شدید شدیدش خوشم نمیاد و این که چیزی داخل آلت تناصلی کردن متنفرم و اینکه strapon خوشم نمیاد و toilet هم وقتایی که خیلی خیلی خیلی زیاد حشری شم خوشم میاد . دیگه همه چیو دوست دارم .. الان من که با این اوصاف فول اسلیو نیستم پس چی ام ؟ :دی

  6. بازتاب: شعور،عکس | عاشقان بردگی برای خدای خود یعنی ارباب …

این مطلب با نظر شما کامل می شود ;)